FAQ

INSCHRIJVEN

1. Kan ik een proefles volgen?
  • Ik heb nog nooit les gevolgd bij Lékipdance

    Als nieuw lid mag je gedurende een volledige kalenderweek (maandag - zondag) onbeperkt vrijblijvend proeflessen volgen voor de gewenste dansstijlen en -niveaus.

    Wanneer je dan een of meerdere cursussen kiest om effectief voor in te schrijven, zal je enkel de proeflessen van de gekozen cursussen mee betalen. De proeflessen van de cursussen die je niet verder wilt volgen, moet je dus niet betalen.

    Maak een profiel aan op onze website en vraag je proefles(sen) aan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

  • Ik heb al les gevolgd bij Lékipdance maar nog niet voor deze dansstijl

    Als lid mag je steeds vrijblijvend proeflessen volgen voor de dansstijlen die je nog niet hebt gedanst/geprobeerd bij Lékipdance.

    Enkel als je nadien kiest om je effectief in te schrijven voor deze nieuwe dansstijl, zal je de proefles mee betalen. Als je de cursus niet verder wilt volgen, moet je dus niet betalen.

    Vraag je proefles(sen) aan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

  • Ik heb al les gevolgd bij Lékipdance voor deze dansstijl

    Herlaad je beurtenkaart met een “Proefles SOLO” (10 EUR) of “Proefles KOPPELDANS” (15 EUR). Reserveer aansluitend voor de les die je graag wilt uitproberen.

    Indien je je nadien zou inschrijven voor een reeks, jaarabonnement of een tienbeurtenkaart zou nemen, wordt het bedrag van de proefles hiermee verrekend. Dit gebeurt echter niet automatisch, maar moet je aanvragen via mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

2. Hoe maak ik een profiel aan?
  • Ga naar onze inschrijvingspagina en klik op “Inloggen”.



  • Vul je emailadres in en dan ook de overige velden die zullen verschijnen.
  • Vink aan dat je akkoord gaat met de voorwaarden en klik op “Registreren”.

     

 

3. Hoe log ik in als ik al een profiel heb?
  • Ga naar onze inschrijvingspagina en klik op “Inloggen”.

  • Vul je emailadres en wachtwoord in en klik op “Inloggen”.
4. Hoe kan ik me inschrijven?

Je kan je inschrijven via onze website.

  • Reeks/jaarabonnement (koppeldans)
    • Log in op onze website of maak een profiel aan indien je dit nog niet hebt (zie hierboven).
    • Selecteer de gewenste les.

      Je kan hierbij gebruik maken van de verschillende of je les zoeken via de zoekbalk functie bovenaan.



    • Selecteer het gewenste tarief.



    • Scroll naar beneden en klik op “+ Toevoegen aan winkelmandje”.



    • Scroll naar boven tot je de pop-up ziet en kies of je nog wilt “Verder winkelen” of “Afrekenen”.



    • Wanneer je kiest voor afrekenen, ga je automatisch naar de volgende stap.
    • Indien je een kortingscode hebt of een UITPAS met kansentarief: voer je kortingscode/Uitpasnummer in en klik op “code toepassen” of “controleren”. Als je recht hebt op korting, wordt deze dan automatisch berekend.



    • Klik op “Ga naar stap 2”.



    • Controleer je gegevens, vink aan dat je akkoord gaat met de voorwaarden en klik op “Volgende”.



    • Indien er krediet op je beurtenkaart/profiel staat, krijg je eerst de mogelijkheid om daarmee te betalen. Wil je dit niet, selecteer dan “Nee, ga door naar andere betalingsmethoden”.



    • Selecteer de gewenste betaalmethode en klik op “Voltooien”.



    • Je reservatie is voltooid en je wordt automatisch doorgestuurd naar een betaalpagina.



    • Je krijgt ook automatisch een mail met een bestellingsbevestiging die een online betaalknop bevat. Als je niet onmiddellijk wilt/kan betalen, kan je dit zo alsnog op een later tijdstip doen.



    • Zorg ervoor dat je de betaling tijdig uitvoert.
  • Per les (solo of koppeldans)
    • Log in op onze website of maak een profiel aan indien je dit nog niet hebt (zie hierboven).
    • Kijk na of je nog krediet hebt op je beurtenkaart en indien niet, laad deze eerst op (zie hieronder).
    • Selecteer de gewenste les.

      Je kan hierbij gebruik maken van de verschillende of je les zoeken via de zoekbalk functie bovenaan.



    • Klik op “Reserveer”



    • Selecteer de gewenste datum en klik rechts op “+ Reserveren”.

      (De data waaruit je kan kiezen voor die les hebben een lichtgrijs bolletje.)

    • Controleer je contactgegevens, vink aan dat je akkoord gaat met onze voorwaarden en klik op “Opslaan”.

    • Je reservatie is voltooid.

5. Hoe kan ik mijn beurtenkaart (her)opladen?
  • Log in op onze website of maak een profiel aan indien je dit nog niet hebt (zie hierboven).
  • Klik links op “Beurtenkaart”.



  • Klik op “Beurtenkaart herladen”.



  • Selecteer het gewenste tarief en klik onderaan op “+ Toevoegen aan winkelmandje”.



  • Scroll naar boven tot je de pop-up ziet en kies of je nog wilt “Verder winkelen” of “Afrekenen”.



  • Wanneer je kiest voor afrekenen, ga je automatisch naar de volgende stap.
  • Controleer je bestelling en klik op “Ga naar stap 2”.



  • Controleer je gegevens, vink aan dat je akkoord gaat met de voorwaarden en klik op “Volgende”.



  • Selecteer de gewenste betaalmethode en klik op “Voltooien”.



  • Je aankoop is voltooid en je wordt automatisch doorgestuurd naar een betaalpagina.



  • Je krijgt ook automatisch een mail met een bestellingsbevestiging die een online betaalknop bevat. Als je niet onmiddellijk wilt/kan betalen, kan je dit zo alsnog op een later tijdstip doen.
6. Kan ik me ter plaatse ook inschrijven of moet ik me op voorhand inschrijven?
  • Reeks/jaarabonnement
    Je schrijft je bij voorkeur op voorhand in via onze website of ter plaatse tijdens de opendeurdagen.

    Natuurlijk, hoe vroeger je inschrijft, hoe groter de kans dat er nog een plekje vrij is voor je voor de gewenste les.
  • Per les (via tienbeurtenkaart of losse les/proefles)
    Je moet je steeds op voorhand inschrijven.
7. Waarom moet ik mij, indien ik per les reserveer, op voorhand inschrijven?

Dit is omwille van 2 redenen:

  • Zo ben je zeker van je plaats gezien het aantal inschrijvingen per les beperkt is.
  • Zo verklein je de kans dat de les geannuleerd wordt wegens te weinig inschrijvingen.
8. Is er een minimum aantal inschrijvingen per les?

Voor solo lessen moeten er minimum 5 deelnemers zijn, anders wordt de les geannuleerd.
Dit wordt de dag zelf op de middag gecontroleerd.

9. Wat als een les geannuleerd wordt?

Lékipdance behoudt zichzelf te allen tijde het recht om een les/cursus te annuleren wanneer er onvoldoende inschrijvingen zijn of wanneer de cursusbegeleider door ziekte of overmacht niet beschikbaar is.

Indien een les afgelast wordt door belet van de lesgever, zal er in de eerste plaats gezocht worden naar vervanging.

Indien geen vervanging gevonden kan worden, zal de gemiste les op een later tijdstip ingehaald worden, bijvoorbeeld in de schoolvakanties.

Indien ook dit om praktische redenen niet mogelijk is, zal het cursusgeld van de gemiste les recupereerbaar zijn onder de vorm van een tegoed. Dit tegoed blijft dan 1 jaar geldig en kan voor alle lessen, workshops, events, … (behalve 10dance) gebruikt worden.

Indien de cursist niet aanwezig kan zijn op de inhaalles is het inschrijvingsgeld niet recupereerbaar. Er is verder geen extra schadevergoeding voor de ingeschreven deelnemers.

10. Hoe word ik geïnformeerd indien een les geannuleerd wordt?
  • Koppeldans
    Je krijgt hiervan een melding via mail. Daarin wordt ook de datum van de inhaalles gemeld.

  • Solo les
    Je krijgt hiervan een melding via mail. Het tegoed van de les wordt ook automatisch teruggezet op je profiel.
11. Is het aantal inschrijvingen per les beperkt?

Het maximum aantal inschrijvingen is afhankelijk van de zaal waarin de les gegeven zal worden, zodat iedereen steeds voldoende ruimte heeft om te dansen.

12. Wat als de les waarvoor ik wil inschrijven volzet is?

Voor een reeks of jaarabonnement kan je inschrijven op de wachtlijst. Je hoeft dan nog niet te betalen.

13. Wat gebeurt er als ik op de wachtlijst sta?

Zodra er een plaats vrij komt, word je hiervan verwittigd en kan je bevestigen of je je alsnog voor deze les/reeks wilt inschrijven. Als je dit bevestigt, krijg je aansluitend een bevestigingsmail met een “online betalen”-knop via dewelke je je betaling snel kunt uitvoeren.

14. Wat als ik geen bevestigingsmail ontvangen heb nadat ik me heb ingeschreven?

Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je automatisch een bevestigingsmail met jouw kostennota.
Kijk even in je folder “ongewenste mail” of “spam”.
Indien je niets terugvindt, contacteer ons via mail op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wij kijken dit met plezier even voor je na.

15. Als ik ingeschreven ben voor een cursus, moet ik die dan telkens op dezelfde dag volgen?

Ja, je kan enkel lessen volgen in een cursus op de vaste dag waarvoor je ingeschreven bent.

Indien je niet elke week op dezelfde dag kan komen, opteer je mogelijk beter voor een 10-beurtenkaart.

16. Kan ik mijn inschrijving annuleren?
  • Reeks/jaarabonnement
    • Je kan steeds via mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. aanvragen om je inschrijving te annuleren.
    • Je krijgt dan geen terugbetaling, maar het tegoed van de resterende lessen (berekend vanop het moment van aanvraag van de annulatie) wordt opgeladen op je beurtenkaart. Dit tegoed blijft 1 jaar geldig en kan gebruikt worden voor onze lessen, workshops, events, … (behalve 10dance).
  • Per les
    • Indien de annulatie omwille van medische redenen is, kan dit kosteloos door ons binnen de 7 kalenderdagen volgend op de les een medisch attest te bezorg via mail op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
    • Indien de annulatie niet omwille van medische redenen is, kan je tot 2 kalenderdagen voor de aanvang van de les deze kosteloos annuleren.
    • Dit kan je zelf als volgt doen:
      • Log in op onze website (zie hierboven).
      • Selecteer de cursus waarvoor je een les wenst te annuleren.

        Je kan hierbij gebruik maken van de verschillende of je les zoeken via de zoekbalk functie bovenaan.



      • Klik op “Reserveer”



      • Selecteer de datum waarvoor je de les wilt annuleren en klik rechts op “Annuleer reservatie”.



      • Je reservatie is geannuleerd.
17. Kan ik mij al inschrijven voor een les als ik mijn tienbeurtenkaart of losse les/proefles besteld heb maar nog niet betaald?

Nee, je kan pas reserveren voor een les als je het nodige krediet heb staan op je profiel. Dit krediet wordt pas toegevoegd aan je profiel nadat je betaald heb.

18. Ik weet niet zeker op welk niveau ik zit, wat doe ik dan best?
  • Je kan langskomen op onze opendeurdagen en dit rechtstreeks met de dansleraars bespreken.
  • Indien dit niet lukt, kan je je ook inschrijven voor een proefles van het niveau waarop je denkt dat je zit en op het einde van de les afstemmen met de dansleraars.
19. De lessenreeks is al begonnen, kan ik nog meedoen?
  • Koppeldans
    Als de cursus nog niet volzet is, laten we je nog toe tot en met de 3e week van de lessenreeks. Nadien wordt instappen te moeilijk.
    Heb je ervaring en meen je wel te kunnen instappen in een cursus? Contacteer ons dan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
    De exacte data vanaf en tot wanneer elke lessenreeks loopt, kan je terugvinden op onze website.
  • Solo les
    Je kan te allen tijde instappen in onze solo lessen.

BETALEN

1. Waar kan ik betalen?

Je betaalt bij voorkeur online. Zodra je bent ingeschreven, ontvang je een bestellingsbevestiging via mail met een online betaalknop.
Je kan eventueel ook ter plaatse cash of met bancontact betalen.

2. Wanneer moet ik betalen?

De betaling moet uitgevoerd zijn binnen de 7 kalenderdagen nadat de inschrijving via de website is voltooid én ten laatste op het moment waarop de (eerste) les van de lessenreeks aanvangt waarvoor de inschrijving gebeurde.

3. Welke betaalopties heb ik?
  • Alle lessen behalve Kids’ Dance
    • Je hebt 4 opties
      • Je betaalt voor een jaarabonnement (5 reeksen)
      • Je betaalt per reeks
      • Je betaalt per les en maakt hierbij gebruik van een tienbeurtenkaart
      • Je betaalt per les zonder tienbeurtenkaart
  • Kids’ Dance
    • Je hebt 2 opties
      • Je betaalt voor een jaarabonnement
      • Je betaalt per semester
4. Hoeveel kost elke betaaloptie?

Je kan al onze prijzen raadplegen op onze “Prijzen”-pagina.

5. Hoe lang is een 10-beurtenkaart geldig?

Een 10-beurtenkaart is 1 jaar geldig vanaf de betaaldatum.

6. Kan ik met een 10-beurtenkaart alle lessen volgen?

Ja. Denk er juist aan om je tijdig in te schrijven gezien het aantal plaatsen per les beperkt is.

7. Heb ik recht op korting via mijn UITPAS?

Indien je beschikt over een UITPAS met kansentarief, heb je recht op 80% korting. Dit is van toepassing op alle lessen voor alle dansstijlen en -niveaus in ons aanbod.

8. Hoe pas ik mijn UITPASkorting toe?
  • Reeks/jaarabonnement
    Wanneer je je inschrijft (zie hierboven), krijg je in de 2e stap de mogelijkheid op je UITPAS nummer in te vullen. Vul dit in en klik op “Controleren”.
    Indien je in aanmerking komt voor kansentarief, wordt je korting automatisch toegepast.



  • 10-beurtenkaart of losse les/proefles
    Het is momenteel nog niet mogelijk om zelf je UITPASkorting toe te passen.
    Zorg ervoor dat je UITPASnummer is ingevuld in je profiel en stuur een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met de melding dat je graag je beurtenkaart wenst te herladen.
    Wij zullen je beurtenkaart, met toepassing van je korting, opladen. Hiervan krijg je dan een bevestigingsmail met daarin je kostennota en een “online betalen”-knop.
9. Welke kortingen zijn er allemaal?

Je kan al onze kortingen raadplegen op onze “Kortingen-pagina”.

10. Ik heb nog een papieren 10-beurtenkaart en heb nog enkele lessen over, wat kan ik hiermee doen?

Je kan deze op je (digitaal) profiel laten zetten zodat je dit krediet alsnog kunt gebruiken.
Indien je nog geen profiel hebt, maak je dit eerst aan via onze website (zie hierboven).
Daarna stuur je een foto van je 10-beurtenkaart (voor- én achterkant) naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met je aanvraag. Wij brengen de rest in orde voor je.

11. Hoe kan ik zien wat het resterende saldo is op mijn beurtenkaart/profile?

Log in op onze website in en klik links op “Beurtenkaart”.
Je ziet rechts op het scherm hoeveel je openstaand saldo bedraagt.

12. Kan ik een tussenkomst krijgen van de mutualiteit?

De meeste mutualiteiten komen tussen in het lidgeld dat betaald wordt in sport- en dansverenigingen. Je kan dit attest downloaden in je ledenbeheer zone.

ALGEMEEN

2. Waar vinden de lessen plaats?

De lessen vinden plaats in DOXTUDIO (Dok-Noord 7/107, 9000 Gent).
Wij bevinden ons op de 1e verdieping.

3. Beschikken jullie over een eigen parking?
Er zijn 2 heel gemakkelijke parkeeropties:
  • Op de openluchtparking aan de overkant van Dok Noord (aan het water).
  • Op de ondergrondse parking van Dok Noord.
Beide opties zijn betalend. Enkel de openluchtparking is gratis op zon- en feestdagen.
4. Is een (vaste) danspartner verplicht bij koppeldans?

Nee, je hebt geen (vaste) danspartner nodig. We werken namelijk met een doorschuifsysteem waarbij alle leiders met alle volgers dansen.

5. Is doorschuiven (wisselen van partner) verplicht bij koppeldans?

Nee, je hebt hier steeds de vrije keuze in.
Je krijgt dus de mogelijkheid om door te schuiven tijdens de les, maar indien je liever met je (vaste) danspartner blijft dansen, kan dit zeker ook.

6. Wat als ik een vaste danspartner wil maar nog geen heb?

Je kan een oproep plaatsen op onze Facebookpagina Find a Lekipdance partner die speciaal hiervoor gecreëerd werd.

7. Moet of kan ik bij het inschrijven een danspartner opgeven?

Nee, je schrijft je steeds afzonderlijk in. Een eventuele danspartner moet je niet op voorhand doorgeven.

8. Zijn de lessen ingedeeld volgens leeftijd?

Nee, onze lessen zijn niet ingedeeld volgens leeftijd maar volgens niveau gezien deze niet altijd gepaard gaan.
Enkel onze Kids’ Dance-lessen voor kinderen en jongeren zijn ingedeeld volgens leeftijd.

9. Moet ik iets van materiaal meebrengen naar de les?

Neen. We raden wel aan om een deodorant mee te brengen alsook eventueel een verse t-shirt en een handdoek. Het kan altijd gebeuren dat je meer zweet tijdens een les dan je had verwacht, zo vermijd je eventuele ongemakjes voor jezelf en voor je danspartners.

10. Welke kledij draag ik best?

Het belangrijkste is dat je je comfortabel voelt in je kledij, ongeacht of dit dagelijkse kledij is, sportkledij, …

We raden wel aan om extra comfortabele (al dan niet sport)kledij te dragen voor onze Zumbalessen.
Een handdoek kan bij deze lessen ook zeker van pas komen.

11. Mag ik eigen drank meenemen naar de les?

Nee, eigen drank is niet toegelaten.
De bar is steeds open tijdens de lessen, events, … dus daar kan je te allen tijde een drankje kopen.